poniedziałek, 25 kwietnia 2011

Mazurek z konfiturą różaną, masą krówkową i gorzką czekoladą


Co Wam przyniósł Wielkanocny Zajączek? 
Czy w Waszych domach jest taka tradycja? 


U mnie w dzieciństwie jej nie było, podobnie jak mazurków... Za to teraz nadrabiam :) 
Zobaczcie, co ja (jako Wielkanocny Zajączek) zawiozłam swoim rodzicom... 
Pięknego czekoladowego mazurka :)))

Czy tylko mi się wydaje, czy ten Zajączek ma niesamowicie słodką mordkę? 


MAZUREK Z KONFITURĄ RÓŻANĄ, MASĄ KRÓWKOWĄ I GORZKĄ CZEKOLADĄ

inspiracja od Dorotki

Składniki:
na ciasto:
175g mąki krupczatki
100g masła
15g cukru pudru
1 żółtko
1/2 łyżki gęstego jogurtu

na masę
200ml gotowej masy krówkowej
6 łyżek konfitury z płatków róży
50g gorzkiej czekolady

do dekoracji
migdały
suszona żurawina
kandyzowana skórka pomarańczowa

Przygotowanie:
Spód przygotować tak samo jak do mazurka cytrusowego.

Konfiturę rozsmarować na spodzie, na nią nałożyć masę krówkową i równo rozsmarować. W kąpieli wodnej roztopić czekoladę. Posmarować wierzch mazurka. Brzegi udekorować suszoną żurawiną (najlepiej pokrojoną), natomiast sam mazurek migdałami i kandyzowaną skórką pomarańczy. Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Mazurki mają w sobie tyyyyle uroku... :)

    Pozdrawiam świątecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ pięknie i skrupulatnie ozdobiony!

    OdpowiedzUsuń
  3. same rarytasy mazurkowe widzę!
    ależ pychoooota!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny mazurek "Zajączku" ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Króliczek ma cudną mordkę,a mazurek wygląda ślicznie i pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zauberi, dziękuję :)

    Kini^^, też to właśnie odkryłam ;)

    Marta, dziękuję :) Podglądałam na innych blogach :)

    Karmel-itko, był bardzo dobry! Sama wtrząchnęłam cztery kawałki :D

    Flusso, dziękuję :) Rodzice byli zadowoleni, smakował im bardzo :D

    Majanko, no właśnie tak też się do mnie uśmiecha i nie sposób się nie odwzajemnić mu tym samym ;)

    Miłego (mokrego) Lanego Poniedziałku!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały mazurek! Nie wyobrażam sobie Świąt bez niego:)pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. w święta najbardziej lubię zajadać się mazurkami właśnie, a Twój niezmiernie mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ten króliczek aż się prosi żeby go podrapać po nosku :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.