niedziela, 28 kwietnia 2013

Awokado i cytryna. Jajka i mleko. Niedzielne ciasto.


Jeśli niedzielę spędzam w domu, to jest ciasto. Nie musi być skomplikowane, ma być słodkie (choć bez przesady) i domowe :) 

Przy ostatnim zamawianiu cytrusów pokusiłam się o awokado. Jak bardzo lubię jeść je na surowo z odrobiną soli i soku z cytryny, tak powoli zaczyna mi się przejadać :) Od czwartku więc poszukiwałam w Internecie inspiracji na co poza guacamole mogę awokado przerobić. Tak trafiłam na dwa przepisy - na ciasteczka i na ciasto. Oba już popełniłam, ale na początek chcę Wam pokazać ciasto. Dlaczego? Bo jest niedziela!

Ciasto jest miękkie, nie za słodkie, wilgotne w sam raz. Jedno z lepszych, jakie upiekłam. Teraz tylko zaparzę sobie kawę i to niedzielne popołudnie będzie cudowne.



Ciasto z awokado

oryginalny przepis pochodzi z książki "Joy the Baker Cookbook" (znalezione na stronie seriouseats.com)
(na 1 keksówkę 12mx25cm)

Składniki:
85g miękkiego masła
1 i 1/2 szklanki cukru pudru
1 średniej wielkości awokado
1 łyżeczka soku z cytryny
1 i 1/2 szklanki mąki (typ 550)
2 łyżki mąki kukurydzianej
3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
duża szczypta soli
2 jajka
6 łyżek mleka
1 łyżeczka ekstraktu cytrynowego

Przygotowanie:
Piekarnik rozgrzejcie do 175 stopni (górna i dolna grzałka).

Obierzcie awokado, skropcie sokiem z cytryny i rozetrzyjcie je widelcem. Masło utrzyjcie na puszystą masę z cukrem. Dodajcie awokado, zmiksujcie na gładką masę. Dodajcie jajka, jedno po drugim, miksujcie po ok. minucie.

Przesiejcie obie mąki do miski, dodajcie sodę, proszek do pieczenia i sól, dokładnie wymieszajcie. 

Do masy maślanej dodajcie połowę mieszanki mącznej, dokładnie wmiksujcie. Następnie dolejcie mleko i ekstrakt cytrynowy, mieszajcie aż składniki się połączą. Dodajcie drugą połowę mieszanki mącznej i dokładnie zmiksujcie, aż powstanie jednolita (mocno napowietrzona) masa.

Wstawcie do piekarnika na na 50 minut, pieczcie do tzw. suchego patyczka. Odłóżcie do ostygnięcia na około 20 minut. Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Świetny nowy wygląd bloga! Nigdy nie jadłam ciasta z awokado, az trudno uwierzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam pomysły Joy :) To ciasto to kolejny do zrealizowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ma taki śliczny, pistacjowy kolor :)
    Też kiedyś piekłam ciacho z awokado, było naprawdę smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiu S., dziękuję! :) Ciasto jest cudownie pulchniutkie, warto spróbować.

    M., zrealizuj koniecznie!

    Gin, jak dla mnie zdecydowanie do powtórzenia i to nie raz :)

    Jolu, dziękuję! :)

    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.