wtorek, 24 lipca 2018

Pomidory i bazylia. Bagietka i czosnek. Bruschetta.

 Bruschetta z pomidorami

Fajny był ten weekend. Zrobiłam to, co sobie zaplanowałam. Powzięłam postanowienie, że jeśli w przyszłym roku będę znów siać cukinie i dynie, to z pewnością zaznaczę, gdzie posadziłam które. Teraz nie jestem w stanie tego ogarnąć. Co wydawało mi się, że przesadzam dynie na główną rabatę, to zrobiłam dokładnie odwrotnie :) Historia pewnie typowa dla początkującego ogrodnika. Udogodnienia i możliwość pracy zdalnej sprawiły, że miałam dodatkowy dzień i mogłam się nacieszyć lipcowym kwitnącym ogrodem. Te weekendy zdecydowanie uciekają zbyt szybko.

W niedzielę pokazywałam Wam przepis na chłodnik litewski, a dziś chcę pokazać Wam jeszcze prostszy sposób na zaspokojenie głodu, gdy jest tak gorąco. Zwłaszcza, że bagietki można przygotować wcześniej (na grillu - bruschetta lub w piekarniku - crostini {pisałam o tym tutaj}). Wystarczy je potem schować do szczelnie zamykanego pojemnika i można ich używać kiedy tylko się zechce.

Latem, zwłaszcza w tak upalne dni jak w ubiegły weekend, poszukuję przepisów, które ochłodzą organizm i sprawią, że będzie mu łatwiej znieść wysokie temperatury. Kuchnia włoska jest pełna takich dań, wszak to gorący śródziemnomorski klimat. Wszelkiego rodzaju inspirowane przekąski są idealne na upalny dzień. Tym razem postawiłam na bruschettę z serkiem i pomidorami macerowanymi w occie balsamicznym.

Bruschetta z pomidorami

Bruschetta z pomidorami i bazylią

przepis własny
(na 12 sztuk)

Składniki:

2 dojrzałe pomidory
garść liści bazylii
1 łyżka octu balsamicznego
sól i pieprz do smaku 
1 bagietka
2 ząbki czosnku
4 łyżki kremowego serka*

dodatkowo
kilka listków bazylii
oliwa do skropienia

Przygotowanie:

Pomidory kroimy w średniej wielkości kostkę, wrzucamy do miski. Bazylię drobno siekamy, dodajemy do pomidorów. Dolewamy ocet balsamiczny, doprawiamy do smaku solą i pieprzem, delikatnie mieszamy. Odstawiamy na bok na czas przygotowania bruschetty.

Bagietkę kroimy na skośne kromki o grubości ok. 1,5cm. Skrapiamy oliwą, grillujemy po
 ok. 1 minucie z każdej strony. Zdejmujemy z rusztu i nacieramy czosnkiem.

Podajemy posmarowane łyżeczką serka i pokrojonymi wcześniej pomidorami, udekorowane listkami bazylii i skropione oliwą.

Bruschetta z pomidorami
Bruschetta z pomidorami

* ja użyłam twarogu delikatnego President o smaku naturalnym, ale równie dobrze można użyć serka Twój Smak Piątnicy.

 Inne przepisy, które mogą Ci się spodobać:
* bruschetta z pastą z bobu i mięty
* bruschetta z kozim serem, szynką długo dojrzewającą i grillowanymi szparagami
* crostini z gorgonzolą, mascarpone i pieczonymi winogronami z tymiankiem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.