piątek, 30 maja 2014

Szparagi i chorizo. Corregio. Na lunch.


W tym roku nie zdążyłam się nimi nasycić. Oddalenie od Hali Mirowskiej zrobiło swoje. Na szczęście ostatnimi czasy odkryłam mały kram w drodze do domu, który w warzywa sezonowe jest dobrze zapatrzony. Niestety jako że jest jeden, to i ceny ma odpowiednio wyższe.

Przedwczoraj udało mi się zdobyć dwa ostatnie pęczki zielonych szparagów jakie miał Pan na stoisku. Nie sposób było się im oprzeć. Pierwszy pęczek schrupałam zaraz po wyciągnięciu z lekko osolonej wody. Drugi postanowiłam wykorzystać na lunch do pracy, z dodatkiem aromatycznego pikantnego chorizo i charakternego corregio.

 

Szparagi z patelni z chorizo i serem corregio

przepis własny
(na 2 porcje)

Składniki:
1 pęczek zielonych szparagów
1 łyżka masła
kilka plasterków chorizo
kilka plasterków sera corregio

Przygotowanie:
W garnku zagotujcie wodę z solą. 
Szparagi oczyśćcie, odłamcie zdrewniałe końcówki. Oczyszczone wrzućcie na wrzącą wodę i gotujcie przez 2-3 minuty. Następnie zahartujcie w zimnej wodzie, by nie straciły koloru.

Na patelni rozgrzejcie masło. Gdy zacznie bulgotać dodajcie chorizo i chwilę podsmażcie, by wytopił się aromatyczny tłuszcz. Dodajcie szparagi, dokładnie wymieszajcie. Smażcie przez kolejne 2-3 minuty, by szparagi przeszły smakiem chorizo.

Podawajcie prosto z patelni posypane corregio. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.