czwartek, 4 września 2014

Okrągła cukinia i kurczak. Basmati i nerkowce. W indyjskim klimacie.


W weekend pojechaliśmy z Połówkiem na Halę Mirowską. Nie wiem co takiego ma w sobie to miejsce, ale widok tych wszystkich kolorowych warzyw i owoców powoduje u mnie uśmiech od ucha do ucha. Podobnie reagują dzieci w sklepie z cukierkami.

Nie obyło się bez wizyty na stoisku u kultowego już Hippisa (u niego kupiłam kolendrę i cukinię). Nie mogłam też będąc w tej samej alejce nie zajrzeć na moje ulubione stoisko z przyprawami (tu zgarnęłam jasną gorczycę). Na koniec po świeże zioła udałam się w inną część HM i do domu wraz ze mną wróciły dwa dorodne pęczki tymianku i jeden szałwii. Przy okazji dowiedziałam się, że dostępne u nich czereśnie kosztują 120 zł za kilogram(!) Sprowadzane z samego USA, więc sami rozumiecie ;)

Czy zdarzyło się Wam kiedyś tak absurdalne ceny widzieć? Jestem ciekawa Waszych doświadczeń.

***

Mimo tych wszystkich pokus, które zewsząd na mnie czyhały, wróciłam do domu inaczej niż zwykle. Tylko z tym co faktycznie było mi potrzebne. Dynie, które tak pyszniły się na prawie każdym stanowisku (w tym roku panuje moda na układanie ich w wieże od największej do najmniejszej) nie zdołały mnie tym razem zbałamucić. Następnym razem! 

Z halomirowskich zdobyczy plus tego co znalazłam w mojej spiżarce przyrządziłam dla nas pyszny obiad. Proste składniki, a jak pysznie!


Okrągłe cukinie faszerowane ryżem basmati, kurczakiem i nerkowcami

przepis własny
(na 2 porcje)

Składniki:
2 średniej wielkości okrągłe cukinie
1/2 szklanki ryżu basmati
1 mała cebula
1 łyżeczka oliwy
150g piersi z kurczaka
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżeczka garam masala
1 duża garść nerkowców (użyłam solonych)
szczypta soli
garść liści kolendry

plus do dekoracji
liście kolendry

Przygotowanie:
Cukiniom odetnijcie czubek (na ok. 6-7 cm od góry) wydrążcie przy pomocy łyżeczki (nie wyrzucajcie miąższu).
Ryż zalejcie jedną szklanką wody z dodatkiem garam masala. Doprowadźcie do wrzenia, zmniejszcie ogień do średniego. Na wierzchu garnka ułóżcie bambusowy koszyczek, na nim ułóżcie wydrążone cukinie (wydrążoną częścią do dołu). Gotujcie przez ok. 15 minut, aż cukinia będzie miękka a ryż ugotowany. Osączcie i odłóżcie na bok.

Wydrążony miąższ i cebulę bardzo drobno posiekajcie. Kurczaka pokrójcie w małą kostkę ok. 1-2cm. Nerkowce grubo przesiekajcie.

Na patelni rozgrzejcie oliwę, dodajcie posiekany miąższ i cebulę, zeszklijcie. Dodajcie przyprawy i kurczaka, dokładnie wymieszajcie. Smażcie, przez kilka minut co jakiś czas mieszając. Na koniec dodajcie orzechy i ugotowany ryż, ponownie wymieszajcie. Smażcie jeszcze przez ok. 5 minut, by smaki się dokładnie wymieszały. Na sam koniec doprawcie do smaku solą, wrzućcie liście kolendry i wymieszajcie.

Przygotowany farsz nakładajcie do uparowanej cukinii. Udekorujcie świeżymi listkami kolendry i przykryte "cukiniową czapką". Podawajcie od razu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.