poniedziałek, 14 marca 2016

Zupa krem z pora z dodatkiem mirinu i wasabi


Gdy pod koniec lutego zwracałam się do Was z prośbą o pomoc w zdecydowaniu, co pierwsze mam wrzucić na bloga, naprawdę sądziłam że złapałam już prąd, z którym będę w stanie płynąć i ogarnąć to, co do tej pory bez problemu ogarniałam. Niestety nie wzięłam pod uwagę, że w tym roku przednówek tak zbije mnie z nóg, że przez kilka dobrych tygodni nie będę w stanie ogarnąć tych najważniejszych przygotowań, a co dopiero bloga. Dlatego przepraszam Was, że dopiero teraz, ale zapraszam na talerz aromatycznej zupy. Z japońskim akcentem.


Zupa krem z pora z dodatkiem mirinu i wasabi

przepis własny
(na 2 porcje)

Składniki:

300g pora
1 mała cebula
1 łyżka oliwy
1/4 szklanki słodkiego mirinu
750ml bulionu warzywnego
1 listek laurowy
2 ziela angielskie
3 gałązki tymianku
1/2 łyżeczki białego pieprzu
1 łyżeczka wasabi
sól do smaku

dodatkowo:
2 łyżki pestek dyni

Przygotowanie:

Pora kroimy w cienkie plasterki. Przekładamy na sito i przelewamy zimną wodą, by pozbyć się piachu. Odkładamy 2 łyżki do dekoracji.

Cebulę kroimy w drobną kostkę.

Na patelni rozgrzewamy oliwę. Dodajemy pokrojoną cebulę i smażymy, aż się zeszkli. Dodajemy osączonego pora i dusimy do miękkości. Wlewamy mirin i smażymy przez chwilę, aż alkohol odparuje. Następnie zalewamy bulionem, dodajemy listek laurowy, ziele angielskie, tymianek, pieprz i wasabi i gotujemy przez 25-30 minut na średnim ogniu.

Na suchej patelni prażymy pestki dyni. Na tej samej patelni karmelizujemy odłożonego pora.

Ugotowaną zupę zdejmujemy z ognia, dokładnie miksujemy blenderem i na koniec doprawiamy do smaku solą. 

Podajemy od razu udekorowane karmelizowanym porem i uprażonymi pestkami dyni.
  
 

5 komentarzy:

  1. ...Twój krem jutro zagości na moim stole ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe jak smakuje bo przepis bardzo oryginalny

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypróbuję ten przepis na mojej wodzie filtrowanej z filtra molekularnego z naturalną mineralizacją - taki bulion smakuje lepiej i daje lepszy smak zupie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna zupka zrobię ją na pewno przy okazji zapraszam Cię do siebie po odrobinkę inspiracji ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy przepis. Akurat kończą mi się już pomysły na obiady, więc z chęcią go wypróbuję :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.