czwartek, 9 października 2014

Żółtko i musztarda. Oliwa i sok z cytryny. Domowy majonez.


Witajcie Kochani! Kolejny post z domowej burgerowni - majonez. Sama byłam w szoku, że jego przygotowanie jest takie proste. Wystarczy kilka minut i możecie w każdej chwili cieszyć się tym pysznym dodatkiem.

Ja wiem jedno, już nigdy nie będę biegła na zakupy, gdy będę potrzebować majonezu. Podejrzewam, że wszystkie niezbędne składniki macie w tej chwili w domu :)



Domowy majonez

oryginalny przepis pochodzi ze strony marthastewart.com
(na 250ml)

Składniki:
1 żółtko
1 łyżka stołowa musztardy rosyjskiej
200ml oliwy
sól i świeżo zmielony pieprz
1 łyżka soku z cytryny

Przygotowanie:
Rózgą rozkłóćcie żółto razem z musztardą. Cienką strużką dolewajcie olej, cały czas ubijając. Następnie dodajcie sól i pieprz do smaku.

Na koniec dodajcie sok z cytryny, szybko wymieszajcie, by majonez się nie ściął.

Podawajcie od razu lub przechowujcie w lodówce w szczelnie zamkniętym słoiczku do kilku dni. Smacznego!

1 komentarz:

  1. a ja wkładam do słoika takiego żeby zmieścił się blender na dno 2 całe jajka 1/4 łyżeczki soli 1 łyżeczkę cukru 1 łyżkę musztardy i wlewam 1 łyżeczkę octu może być winny czy jaki mamy ina koniec wlewam 250 oliwy czy oleju ja używam rzepakowy wkladam do tego blender i blenderuję nie ruszając nic blenderem aż masa zacznie podchodzić do góry trwa to naprawdę chwilkę potem ruszam delikatnie blenderem do dołu i do góry jak widzę że masa jest już gęsta wyłączam blender otrzepuję resztki majonezu do słoika przeważnie używam słoika takiego jak korniszony czy gołąbki są ten wyższy ..mam pełny słoik majonezu jest super można według smaku dodawać też różne zioła czy nawet i czosnek .. przetrzymuję w lodówce ..Pozdrawiam i przepraszam że wetknęłam swoje 3 grosze !!

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.