niedziela, 22 marca 2015

Białka i musztarda. Oliwa i ocet jabłkowy. Kręcimy.


Zdarza Wam się przez cały tydzień zbierać przepisy, które chcecie wypróbować w weekend? Przeglądacie je, modyfikujecie i przebieracie nogami w oczekiwaniu na te dwa wolne dni? A potem się okazuje, że Wasz piekarnik odmówił posłuszeństwa? Witajcie w moim świecie! :) Jakby tego było mało po raz kolejny nóż szefa kuchni dał znać o swojej ostrości pozbawiając mnie 1/3 paznokcia na placu wskazującym... Ech, z pewnością rozbawiłam kogoś na górze swoimi planami :D

Niestety restart kuchenki nic nie pomógł, a przemiła Pani na infolinii konsumenckiej skierowała moją sprawę do serwisu gwarancyjnego i umówiła wizytę na wtorek. Wszystkie przepisy na ciasteczka będą musiały zatem poczekać na sprawny piekarnik. Mam nadzieję, że sprawa wyjaśni się przy pierwszym podejściu i odzyskam możliwość pieczenia. 

Wyszłam z założenia, że skoro drzwi się zamykają, to zawsze można przecież wejść oknem. Mam (a może miałam) w domu spory zapas jajek. Oczywiście mogłam je przechować do następnego weekendu, ale chodziły za mną jajka faszerowane. Być może to zasługa jutrzejszej publikacji nowego numeru GRYZu, gdzie będziecie mogli zobaczyć naszą bitwę na jajka faszerowane. Żeby się za nie zabrać najpierw musiałam ukręcić domowy majonez. Prosty, na białkach. Od Polki.


Majonez na białkach

oryginalny przepis od Around the kitchen table
(na ok. 330ml)

Składniki:
2 białka
1 łyżeczka musztardy sarepskiej
1/4 łyżeczki soli
szczypta mielonego białego pieprzu
250ml oleju z pestek winogron (lub inny o delikatnym smaku)
1 łyżeczka octu jabłkowego

Przygotowanie:
Białka ubijajcie z octem, musztardą, szczyptą pieprzu i solą przy pomocy miksera (na najniższych obrotach), do czasu aż składniki się połączą. Cały czas ubijając dolewajcie stopniowo niewielkie ilości oleju. Gdy już dodacie całość, zwiększcie obroty miksera i miksujcie do czasu, aż majonez zgęstnieje.

Gotowy majonez przełóżcie do słoiczka i przechowujcie w lodówce przez ok. tydzień.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.