poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Winogrona i migdały. Ogórek i czosnek. Na ochłodę.


Gdy z nieba leje się żar, nie znam lepszego sposób na obiad jak różnego rodzaju chłodniki. Najczęściej robię chłodnik litewski z dużą ilością koperku i oczywiście jajkiem na twardo. Po ostatnim odkryciu pewnej francuskiej książki kucharskiej ślinię się na widok zdjęć, które w niej są... moim umysłem zawładnął chłodnik migdałowy z winogronami.

Wyszło delikatnie o wyczuwalnej nucie migdałowej, pysznie! Polecam, nie tylko na upalne popołudnia! 

Zerknijcie również na inne letnie zupy:

* klasyczne gazpacho
* zupa z pieczonej papryki i pomidorów (trójkolorowa)
* chłodnik ogórkowy
* kremowa pomidorowa z koperkiem
 

Zupa migdałowa z winogronami

przepis pochodzi z książki "Recevoir comme un chef" (s. 62)
(na 4 porcje)


Składniki:
150g obranych migdałów
1 mała kiść zielonych winogron (ok. 350g)
4 ogórki gruntowe (bez skórki)
1 ząbek czosnku
2 kromki białego chleba (bez skórki)
3 łyżki octu jabłkowego
100ml oliwy
zielony pieprz
sól

Przygotowanie:
Obierzcie ogórka ze skórki. Czosnek też. Winogrona umyjcie, przekrójcie je wzdłuż i usuńcie pestki.  Migdały, ogórka, czosnek i chleb wrzućcie do miksera. Dodajcie ocet, oliwę i doprawcie do smaku solą i pieprzem. Miksujcie do momentu, aż powstanie zupa będzie jednolita (bez grudek). Spróbujcie, jeśli jest to potrzebne dodajcie jeszcze sól i pieprz. Wstawcie do lodówki na godzinę.

Podawajcie schłodzone, udekorowane połówkami winogron, plasterkami ogórka i płatkami migdałowymi, oprószone zielonym pieprzem. Smacznego!


11 komentarzy:

  1. Cudne!
    Z rozkoszą bym zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie słyszałam o tak fantastycznej zupie !Genialny pomysł,piękne zdjęcia.
    :)
    Uściski Ewelinko:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majanko, ja też nie słyszałam do czasu sięgnięcia po tę (czy tą?) francuską książkę :)
      Właśnie to mi się w niej podoba, że są tam tak nietypowe połączenia smakowe!
      Buziaki :*
      E.

      Usuń
  3. Noooo mnie zdecydowanie leci ślinka gdy patrzę na Twoje zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam chłodnik z winogronami jakiś czas temu, ale był z kuchni hiszpańskiej. Ten równie kusząco wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malwi, no ten mi się skojarzył z gazpacho ajo blanco. Tam dominują migdały, a tu mnie zaciekawił dodatek winogron. I jak ja nie lubię zup owocowych, tak ta mnie przekonuje :)

      Usuń
  5. Ołałciuńku,Eve, faaajne...! Chłodniki my love..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewelajna, mój faworyt. Bije nawet chłodnik ogórkowy i bułgarski tarator :)
      Polubiłam zupę owocową, koniec świata! :)

      Usuń

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.