czwartek, 26 lutego 2015

Niepalona kasza gryczana i kurczak. Pieczarki i cebula. Lunchowo.


Jak przygotować o poranku lunch do pracy i go nie przypalić, gdy jednocześnie suszy się włosy i robi makijaż? Trzeba przygotować coś prostego i szybkiego, co można na chwilę opuścić, żeby poprawić rozmazany tusz :)

Dziś nie mogłam się dobudzić, a do domowych lunchów już się przyzwyczaiłam (pomogło w tym z pewnością bento, ale o tym będzie innym razem). Nie pozostało mi nic innego jak wytężyć umysł o brzasku i z tego, co mój mózg zarejestruje przygotować sobie jedzenie do pracy. Padło na proste smaki - kurczak i pieczarki. To połączenie nie może się nie udać, prawda? Z takim przeświadczeniem zabrałam się do dzieła. W efekcie okazało się, że jestem dobra w robieniu kilku rzeczy na raz, bo udało mi się nic nie przypalić, zrobić make-up, wysuszyć włosy i uprasować ubrania. A i jeszcze zostało mi wystarczająco dużo czasu na zrobienie zdjęć, obrobienie ich i napisanie dzisiejszego posta.

Zdarzają Wam się takie poranki? Że niby jesteście w niedoczasie, a potem okazuje się że zrobiliście więcej niż normalnie?


Kurczak z niepaloną kaszą gryczaną i pieczarkami

przepis własny
(na 2 porcje)

Składniki:
1 szklanka suchej niepalonej kaszy gryczanej
200g piersi z kurczaka
100g pieczarek
1 mała cebula
1 łyżka oleju
sól i pieprz do smaku

plus do dekoracji
posiekana natka pietruszki

Przygotowanie:
Kaszę zalejcie zimną wodą (ok. 2 szklankami). Doprowadźcie do wrzenia i gotujcie na małym ogniu, aż kasza będzie miękka, ale nie będzie się rozpadać. Osączcie na sicie, odstawcie na bok.

Kurczaka pokrójcie na kawałki wielkości kęsa. Pieczarki i cebulę pokrójcie w półplasterki.

Na patelni mocno rozgrzejcie olej. Dodajcie pieczarki, smażcie aż do zezłocenia. Następnie dodajcie kurczaka i smażcie przez 2-3 minuty. Na koniec dodajcie cebulę i smażcie do czasu, aż się zeszkli. Dodajcie ugotowaną kaszę, doprawcie do smaku solą i pieprzem.

Podawajcie posypane natką pietruszki. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.