środa, 25 lutego 2015

Makaron i kurczak. Suszone pomidory i kapary. Na bazie wspomnień.


Ostatnio coraz częściej sięgam pamięcią do swojego dzieciństwa, starając się przypomnieć sobie przykurzone już nieco wspomnienia. W trakcie jednego z takich "nostalgicznych powrotów" przypomniałam sobie o makaronie, który robił dla nas tata. Świderki z sosem musztardowym i kiełbasą. O matko! Moje ślinianki nawet na samo wspomnienie wariują przypominając sobie ten zapomniany, a jakże żywy w mojej pamięci smak.

Jak już wróciłam do tego smaku, to nie sposób było odmówić sobie przygotowania własnej wersji inspirowanej właśnie tamtym smakiem. Zrobiłam szybki przegląd zapasów.... I zamiast zwykłej musztardy sarepskiej wykorzystałam francuską z nasionami gorczycy (lubię jak mi strzela w buzi). Zamiast kiełbasy zwyczajnej lub toruńskiej użyłam podsuszanej, której kawałek znalazłam jeszcze w lodówce. Jej ilość była za mała jak na porcję obiadową dla dwóch osób, więc postanowiłam dodać jeszcze kurczaka. Tylko danie jakoś tak blado wypadało, dlatego w ostatniej chwili zdecydowałam się na dodatek suszonych pomidorów i kaparów.

Koniec końców stworzyłam tak dobre comfort food, że sama byłam zaskoczona. Ale z drugiej strony nie mogło być inaczej, twist nowoczesności do potrawy z dzieciństwa nie mógł się nie udać. Zdecydowanie ta potrawa zawita w moim domu na stałe, zwłaszcza że jego przygotowanie trwa niespełna 30 minut.
 

Świderki z kurczakiem, suszonymi pomidorami i kaparami

przepis własny
(na 2 porcje)

Składniki:
1 pierś z kurczaka (ok. 300g)
1 łyżka oliwy
1 cebula
50g kiełbasy suszonej
1 łyżka musztardy francuskiej (z całą gorczycą)
8 suszonych pomidorów (nie z oliwy)
2 łyżki śmietany
50g twardego sera
1 łyżka kaparów
100g suchego makaron świderki

plus do dekoracji
natka pietruszki

Przygotowanie:
Makaron ugotujcie al dente w lekko posolonej wodzie. Odcedźcie na durszlaku, zachowując około 1/2 szklanki wody z jego gotowania.

Kiełbasę pokrójcie w cienkie plasterki. Cebulę obierzcie i pokrójcie w półplasterki. Kurczaka pokrójcie na kawałki wielkości dużego kęsa. Pomidory pokrójcie na grube kawałki.

Na patelni rozgrzejcie oliwę, dodajcie kiełbasę i smażcie przez chwilę, aż wytopi się z niej tłuszcz. Dopiero wtedy wrzućcie pokrojoną cebulę, smażcie do zeszklenia.  Na koniec dodajcie pokrojonego kurczaka i smażcie na dużym ogniu do zezłocenia. Zmniejszcie ogień, dodajcie musztardę, pokrojone suszone pomidory, śmietanę, starty (na tarce o małych oczkach) ser i połowę odłożonej wody z gotowania makaronu. Delikatnie podgrzewajcie, na koniec dodajcie kapary i ugotowany makaron, dokładnie wymieszajcie. Gdyby sos był zbyt gęsty dolejcie pozostałą wodę.

Przed podaniem oprószcie posiekaną natką pietruszki. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.