środa, 25 marca 2015

Jajka i tuńczyk. Szczypiorek i czerwona cebula. Faszerujemy.


Jak sobie poradzić przed Świętami bez kuchenki? Biłam się z myślami na ten temat w weekend, kiedy z przerażeniem stwierdziłam, że piekarnik mimo wyciągnięcia wtyczki z kontaktu nie chce działać. Szybki telefon do producenta z reklamacją (kuchenka jest na gwarancji), udało się zamówić serwis na poniedziałek. Po czym w poniedziałek przełożono wizytę na wtorek. Następnego dnia rano informacja, że dostanę kuchenkę zastępczą bo ten model, który mam to raczej do stacjonarnej naprawy niż takiej w mieszkaniu klienta. No nic, nie liczyłam się z czymś takim, ale zdarza się. Lepszy rydz niż nic...

Wyobraźcie więc sobie moje zdziwienie, gdy Panowie wnoszą mi do kuchni kuchenkę w 100% gazową! A w domu brak zapałek, zapalniczek i innych rodzajów sprzętów odpalających gaz. W sumie nie pomyślałam, ale mam przecież palnik do crème brûlée, a to mogłoby być nadspodziewanie ciekawe widowisko! No nic, przyjęłam z dobrodziejstwem inwentarza takie zastępstwo mając w głowie - "lepszy rydz niż nic". Zdążyłam się już nawet z nią trochę zaprzyjaźnić - umyć i ugotować na niej obiad, gdy zadzwonili Panowie, że się pomylili i ta kuchenka nie powinna była do mnie trafić . Ubawiłam się setnie witając Panów ponownie. Chwila pracy i już mam kuchenkę gazowo-elektryczną. I mam nadzieję, że rokowania Marcina, że naszej już nie zobaczymy się nie spełnią. Dam Wam znać jak sprawa będzie się rozwijać :)

Aby sobie umilić oczekiwanie zróbcie jajka faszerowane tuńczykiem. Banalnie proste, a jakie pyszne! 


Jajka faszerowane tuńczykiem
przepis własny
(na 3 jajka/6 porcji)

Składniki:
3 jajka
1 puszka tuńczyka w puszce (w zalewie własnej)
2 łyżki majonezu
garść szczypiorku
1 mała czerwona cebula

plus do dekoracji
posiekany szczypiorek

Przygotowanie:
Jajka ugotujcie na twardo. Zalejcie zimną wodą i odstawcie na bok do ostygnięcia. Następnie obierzcie ze skorupek i przekrójcie na pół. Delikatnie wyciągnijcie żółtka, by nie uszkodzić białek. 

Do miseczki blendera dodajcie żółtka, osączonego tuńczyka, majonez, drobno posiekany szczypiorek i cebulę, zmiksujcie na jednolitą masę. Tak przygotowaną pastę przełóżcie do rękawa cukierniczego i rozłóżcie równomiernie do każdej połówki białka.  

Podawajcie lekko schłodzone, oprószone posiekanym szczypiorkiem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.