czwartek, 22 lipca 2010

Płatki owsiane i masło. Żurawina i cytryna. Ciasteczka.


Witajcie!

Moje eksperymenty z ciasteczkami owsianymi zaczęły się, gdy zajrzałam na bloga Kuchnia Agaty, gdzie takie ciasteczka zostały bardzo smacznie ujęte. Sama Agata opierała się na przepisie Marthy Stewart, a więc podążam śladami prawdziwych ekspertek. Próbowałam już kilku wersji tych ciasteczek - z rodzynkami i gorzką czekoladą (wg Agaty/Marthy), z kandyzowaną skórką pomarańczową i takim samym aromatem, z rodzynkami i wiórkami kokosowymi... a po drodze wprowadzałam jeszcze kilka drobniejszych zmian (jedne udane, a  inne mniej), o których nie będę tu się dodatkowo rozpisywać :)


Najbardziej jednak smakują mi te żurawinowe z cytrynową nutą i  to właśnie nimi chciałabym się z Wami podzielić. Jestem zwolenniczką większych okazów ciasteczkowych i z podanych składników wychodzi mi 27 okazałych sztuk :)


Żurawinowe ciasteczka owsiane z cytrynową nutą


oryginalny przepis pochodzi ze strony marthastewart.com 
(na 27 sztuk) 

Składniki: 
200g masła
180g brązowego cukru 
2 jajka

aromat cytrynowy

215g mąki pszennej

1 łyżeczka sody oczyszczonej

1/2 łyżeczki soli

400g płatków owsianych

100g suszonej żurawiny

1 garść rodzynek

starta skórka z 1 cytryny

Przygotowanie:
Rozgrzewamy piekarnik do 170 stopni (górna i dolna grzałka).

Masło ucieramy z cukrem na jednolitą masę, następnie wbijamy jajka i dodajemy aromat cytrynowy, dokładnie mieszamy. Dosypujemy przesianą mąkę, sodę oraz sól, ponownie mieszamy. Następnie dodajemy płatki owsiane, rodzynki, żurawinę i skórkę z cytryny. Wszystkie składniki dokładnie łączymy.

Z uzyskanej masy formujemy kulki (nabieramy po łyżce stołowej ciasta), układamy je na blasze wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia. Uformowane kulki spłaszczamy delikatnie dłonią.

Pieczemy w rozgrzanym piekarniku przez 20 minut.

Po wyjęciu z piekarnika studzimy na kratce.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Świetneprzepisy , takież zdjęcia i smaki. Dziękuję i pozdrawiam. Asia

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.