piątek, 24 kwietnia 2015

Sałatka z czarnym ryżem i tuńczykiem


Piątek, piąteczek, piątunio.... W tym tygodniu bardzo wyczekiwałam tego dnia, zapowiedź weekendu i dwóch dni wolnych (przy mam nadzieję ładnej pogodzie) robi mi nadspodziewanie dobrze. W głowie układam plany - ogarnąć balkon, zrobić przegląd ziół, które przezimowały, a które trzeba na nowo rozsadzić.... Lubię takie rozplanowywanie mojego zielonego kącika. Może nawet uda mi się wyskoczyć na pierwszy w tym roku piknik :)

 

Na taki piknik cudownie sprawdzi się moja dzisiejsza propozycja. Prosta, choć niezwykła sałatka z tuńczykiem z puszki. Niezwykła, bo z czarnym ryżem. 

Czarny ryż nazywany bywa również fioletowym (ze względu na zmieniający się kolor podczas gotowania) lub zakazanym (w starożytnych Chinach były przeznaczone dla cesarza i w związku z tym był on niedostępny dla społeczeństwa). Ta odmiana ryżu ma orzechowy aromat. Ma więcej błonnika i witaminy E niż biały ryż. Ponadto jest bogaty w żelazo, cynk, miedź i karoten.

Ja swoją sałatkę podałam na liściach kwiatu bananowca, ale z pewnością sprawdzą się również liście zielonej i czerwonej cykorii. Tym bardziej, że te cykoriowe łódeczki w odróżnieniu od liści kwiatu bananowca będziecie mogli zjeść :)


Sałatka z czarnym ryżem i tuńczykiem

przepis własny
(na 2 porcje)

Składniki:

1/2 szklanki czarnego ryżu
1 puszka tuńczyka (w sosie własnym)
1 pęczek szczypiorku
2 łyżki majonezu
sól i pieprz do smaku

plus do podania
6 liści kwiatu bananowca

Przygotowanie:

Ryż dokładnie przepłuczcie zimną wodą, zalejcie 1 szklanką wody, zagotujcie i gotujcie na małym ogniu przez ok. 15 minut (cała woda powinna odparować). Zostawcie ryż do całkowitego ostygnięcia, co jakiś czas przemieszajcie łyżką lub widelcem, by się nie posklejał.

Tuńczyka osączcie z wody. Szczypiorek posiekajcie, odłóżcie 1 łyżkę do dekoracji.

Do miski wrzućcie ugotowany ryż, osączonego tuńczyka, posiekany szczypiorek i majonez, dokładnie wymieszajcie. Doprawcie do smaku solą i obficie pieprzem. Wstawcie do lodówki na ok. 1 godziny.

Schłodzoną sałatkę nałóżcie na liście kwiatu bananowca, oprószcie odłożonym posiekanym szczypiorkiem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.