sobota, 9 października 2010

Ryż i kurkuma. Kurczak i szafran. Rodzynki. Orientalne smaki.


Tym razem zainspirowana risotto, które widziałam ostatnio na kilku blogach, postanowiłam wesprzeć się kuchnią turecką i przygotować danie na bazie ryżu. Miał być pilaw, ale przez zbyt dużą ilość szafranu wyszedł niezwykle różowy kurczak, który złamałam żółtym odcieniem kurkumowego ryżu. A lekko słodki orientalny smak zdecydowanie mnie przekonuje.



Szafranowy kurczak z ryżem, pomidorami, papryką i rodzynkami

przepis własny
(na 4 porcje)

Składniki:
200g ryżu długoziarnistego
400g kurczaka
1 pęczek dymki
1 żółta papryka
2 ząbki czosnku
2 pomidory
3 łyżki oliwy z oliwek
2 suszone strąki chilli
2 szczypty szafranu
1 łyżeczka kurkumy
125ml bulionu warzywnego
1 garść rodzynek
1 łyżeczka mielonego kminku
2 gałązki pietruszki
100g jogurtu naturalnego
sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:
Mięso kurczaka pokrójcie na kawałki. Cebulkę oczyśćcie, pokrójcie w cienkie talarki (odłóżcie pół łyżeczki do późniejszej dekoracji). Paprykę umyjcie, usuńcie nasiona i pokrójcie w małe krążki. Pomidory sparzcie, obierzcie ze skórki, pokrójcie w drobną kostkę. Czosnek obierzcie, rozgniećcie nożem i drobno posiekajcie.

Rozgrzejcie oliwę na patelni, dodajcie kurczaka, cebulę, paprykę i czosnek. Smażcie na dużym ogniu przez 4 minuty, stale mieszając. Chilli rozkruszcie na patelni, dodajcie szafran i kminek (kurczak i warzywa nabiorą ładnego różowego koloru), smażcie przez około 15 minut. 

W tym czasie ugotujcie ryż z 1 łyżką kurkumy. Dodajcie do kurczaka, dokładnie wymieszajcie. 

Podawajcie z jogurtem, udekorowane siekaną natką pietruszki i dymką. Smacznego!


***

Przepis bierze udział w akcji "Kurczak na 1000sposobów".


Pozdrawiam serdecznie!

6 komentarzy:

  1. Bardzo smakowite połączenie :) Uwielbiam ryż z takimi dodatkami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe połączenie :) ryż uwielbiam pod każdą postacią i ze wszystkim :D
    www.kuchcikowo.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię wszystkie dania z szafranem - nadaje im przez ten kolor takiego fajnego, orientalnego charakterku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak nie wyjdzie jedno, powstanie coś zupełnie odmiennego.
    coś wspaniałego!
    takie szafranowe danie mnie urzekło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Karolino, ja też polubiłam, choć moje przerażenie początkowo na to nie wskazywało ;) ale odrobina pomysłowości i niezwykle kolorowe i aromatyczne połączenie można uzyskać.

    Fiolinko, dla mnie zaskoczeniem były rodzynki, ale okazało się że fajnie współgrają z szafranem.

    Arvén, zgadzam się. Smak szafranu jest bardzo orientalny i ciekawy.

    Paula, dziękuję :) Na początku nie byłam taka szczęśliwa.

    Karmel-itko, mnie powiem szczerze zaskoczyło to połączenie, pozytywnie oczywiście. Dzięki takim "wpadkom" można stworzyć nowe przepisy lub odświeżyć stare.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.