środa, 22 czerwca 2011

Koperek i pomidory (z puszki). Zupa krem.


Młode warzywa. Botwinka. Marchewka. Koperek. Czy jest coś co lepiej smakuje i pachnie? W weekend jedliśmy chłodnik i młodą marchewkę z groszkiem, po prostu na maśle. Pyszne było.  Do domu wróciliśmy z pełnym koszem młodych warzyw prosto z maminego ogródka :) Dziękujemy!

Na pierwszy rzut poszła natka pietruszki. Przygotowałam z niej pyszne pesto, ale o tym będzie innym razem. W drugiej kolejności zainteresowałam się koperkiem. Za każdym razem, gdy otwierałam lodówkę jego zapach mnie nęcił i kusił. Wczoraj w końcu go upolowałam. Trafił do tej bardzo smacznej zupy. Nawet M. powiedział, że mogę ją robić częściej. A jeśli mężczyźnie smakuje zupa bezmięsna, to MUSI być smaczna.


ZUPA KREM Z POMIDORÓW I KOPERKU

przepis pochodzi ze strony tasteofhome.com
(na 4 porcje)

Składniki:
1 cebula
1 ząbek czosnku
2 łyżki oliwy
2 puszki pomidorów
1/2 łyżeczki soli
szczypta pieprzu
2 szklanki wywaru warzywnego
1/2 pęczka koperku
3/4 szklanki śmietany (u mnie 12%)

plus do dekoracji
czubki bazylii greckiej

Przygotowanie:
Cebulę obrać i drobno posiekać. W dużym rondlu rozgrzać oliwę, dodać posiekaną cebulę i przeciśnięty czosnek, lekko zeszklić. Dodać pomidory i wywar warzyny, doprawić solą i pieprzem. Gotować na średnim ogniu przez 15-20 minut, aż pomidory będą się rozpadać. Dodac posiekany koperek i gotować przez 3 minuty. Zdjąć z gazu i zmiksować blenderem na gładką masę. Dodać śmietanę i dokładnie zamieszać.

Podawać na ciepło lub zimno, udekorowane gałązkami bazylii. Smacznego!


11 komentarzy:

  1. Lubię takie zupy. I niestety pomidory z puszki są najlepsze, eh ( wzdycham).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha! To bedzie moja nastepna pomidorowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dawno nie jadłam żadnej zupy, ale teraz jak popatrzyłam na Twój przepis to zatęskniłam za pomidorową

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne fotki i super przybrana ta zupka:) dawno nie jadłam pomidorowej...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta zupa jest niezwykle kusząca.

    OdpowiedzUsuń
  6. łoł... obłęd na talerzu! przepięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszna i jaka ładna:)
    To może i u mnie jutro zupa z... pomidorów z puszki...? Nie właśnie dziś kupiłam piękne malinówki:):):)
    Pozdrawiam EVE!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmmmm!
    Nic tylko kawałkiem chleba wyczyścić talerz do końca;-))

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chętnię spróbuję, bo widzę że zostało zjedzone z apetytem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gospodarna narzeczono, ta jest bardzo uniwersalna :) Ech, kiedy pojawią się pomidory malinowe?

    Maggie, hihihi... Ty to dopiero jesteś zakręcona na punkcie pomidorowych :P

    Zaubeeri, zrób koniecznie!

    Goh., dziękuję :) Trzeba zatem nadrobić zaległości ;)

    Shinju, mnie też skusiła! A teraz będzie gościć częściej!

    Kini^^, dziękuję :)

    Ewelajna, zazdroszczę tych malinówek... U nas ciągle to jeszcze nie to.

    Grumko, ech, a chleb właśnie wyszedł! A wylizać jakoś tak niby nie wypada ;P

    Doktorze, wypróbuj ją koniecznie! Jest naprawdę grzechu warta :)

    Miłego wieczorem!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam zupę pomidorową! Jakieś 2 tygodnie temu kupiłam naprawdę pyszne pomidory, które pachniały słońcem i tak jak pomidor pachnieć powinien. Wykorzystałam je do zupy pomidorowej, podczas smażenia pomidorów zapach był obłędny! Twoja wygląda pięknie i wydaje się być smaczna. Ale zrobiłam sobie smaka na pomidorówkę!

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.