niedziela, 23 lutego 2014

Masło, jajko i cukier. Wanilia i amaretto. Magdalenki.


Nie wiem dlaczego z lekkim ociąganiem zbierałam się do upieczenia magdalenek. Teraz gdy siedzę i popijam je świeżo zaparzoną kawą, zastanawiam się skąd się ta obawa wzięła. Być może stąd, że to typowy francuski wypiek, a większość takich kojarzy mi się z karkołomnymi wielowątkowymi przepisami. Skojarzenie to jedno, a rzeczywistość to drugie. Na moje szczęście okazało się, że francuskie ciasteczka wcale nie są takie trudne. 

Ta waniliowa wersja zachwyca nie tylko smakiem, ale i zapachem. Są idealne do poobiedniej kawy.

    


Waniliowe magdalenki

oryginalny przepis pochodzi z miesięcznika Kuchnia (wydanie 12/2012, s. 46)
(na 9 sztuk)

Składniki:
na ciastka:
5 łyżek masła
1 duże jajko
1/3 szklanki cukru
szczypta soli
1 łyżeczka amaretto
1/2 łyżeczki pasty waniliowej
1/2 szklanki mąki

plus 
masło do wysmarowania formy
cukier puder do oprószenia

Przygotowanie:
W rondelku podgrzewajcie masło, aż się zrumieni, odstawcie na bok do ostudzenia. 

Jajko utrzyjcie razem z cukrem i szczyptą soli na puszystą masę. Wlejcie amaretto, dodajcie pastę waniliową, delikatnie wymieszajcie. Porcjami dodawajcie mąkę i roztopione masło, delikatnie wymieszajcie. Ciasto wstawcie do lodówki na 45 minut.

Piekarnik rozgrzejcie do 175 stopni (górna i dolna grzałka).

Foremkę do magdalenek wysmarujcie masłem. Do każdego dołka włóżcie po czubatej łyżce schłodzonego ciasta. 

Pieczcie na złoto przez 12 minut. Po wyciągnięciu z piekarnika studźcie przez kilka minut w formie, a potem na kratce.

Podawajcie całkowicie ostudzone, oprószone cukrem pudrem. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Piekłam raz magdalenki, ale nie były takie pięknie jak Twoje,więc na blogu się nie znalazły. Choć dobre były , nawet bardzo:)
    Ślicznie wyglądają u Ciebie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Majanko, dziękuję Kochana.

    A jakie robiłaś?
    Jak dla mnie to najbardziej urokliwe ciasteczka jakie kiedykolwiek zrobiłam :)

    Pozdrawiam ciepło!
    Ewe

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.