niedziela, 29 marca 2015

Jajka i cukier puder. Mąka pszenna i ziemniaczana. Babka, na domowym majonezie.


Gdy w ubiegłym roku dostałam od koleżanki przepis na babkę z majonezem to nie sądziłam, że mi posmakuje. Ale jak już dostałam, to postanowiłam wypróbować i zawieźć do rodziców na Święta. Okazało się, że inne ciasta (no dobrze poza sernikiem) mogły dla mnie nie istnieć. Widziałam tylko tę babkę i co chwila sięgałam po kolejny kawałek i kolejny...

Skoro tak dobrze spisała się w ubiegłym roku, to postanowiłam ją Wam pokazać, żebyście również poznali jej smak i podobnie jak ja się nią zachwycili. Do tego jest tak bajecznie prosta, że możecie ją upiec nawet w ostatniej chwili w niedzielny poranek, gdy zostanie Wam majonez z faszerowania jajek. Gorąco polecam!

 

Babka wielkanocna na majonezie

(na formę z kominkiem)

Składniki:
4 jajka
1 szklanki cukru pudru
3/4 szklanki mąki pszennej (typ 550)
3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 duże łyżki majonezu na białkach
1 łyżka kakao

na lukier:
100g cukru pudru
2 łyżki soku z cytryny

do dekoracji:
wiórki kokosowe
czekoladowe jajeczka

plus
masło do wysmarowania formy

Przygotowanie:
Jajka utrzyjcie z cukrem pudrem na puszystą masę. Następnie dodajcie przesiane obie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia. Na koniec dodajcie majonez i wymieszajcie, aż wszystkie składniki dokładnie się połączą. 

Podzielcie ciasto na dwie części. Do jednej dodajcie kakao i dokładnie wymieszajcie. Delikatnie wmieszajcie w jasną masę. Przygotowane ciasto przełóżcie do wysmarowanej masłem formy.

Piekarnik rozgrzejcie do 175 stopni (górna i dolna grzałka). 

Formę z ciastem włóżcie do rozgrzanego piekarnika i pieczcie przez 45 minut, do suchego patyczka. Po wyciągnięciu z piekarnika studźcie na kratce.

Do małej miseczki przesiejcie cukier puder, dodajcie sok z cytryny i dokładnie wymieszajcie, by powstał jednolity lukier.

Całkowicie ostudzoną babkę udekorujcie przygotowanym lukrem, oprószcie wiórkami kokosowymi, a na wierzchu ułóżcie czekoladowe jajeczka.

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Piękna!
    Majonezowa babka chodzi za mną już od paru lat...
    Na święta wyjeżdżam i znowu się nie zanosi...może po świętach...

    OdpowiedzUsuń
  2. p.s. Gdzie kupiłaś te jajeczka?

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna jest ta babka! *.*
    A zdjęcia to przepiękne! ;)
    Muszę ją spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealna, zawsze chciałam spróbować babki na majonezie.
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Amber, w sklepie przy Centralnym w przejściu podziemnym. Zakupić jedno opakowanie dla Ciebie?

    Martha, dziękuję :)

    Marzena, spróbuj koniecznie! Jest bardzo delikatna i nie czuć w niej w ogóle majonezu :)

    Pozdrawiam ciepło!
    Ewe

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam kiedyś babę majonezową, wspaniała, a majonezu w ogóle nie czuć.
    Piękne zdjęcia Kochana.
    Uściski :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna, taka prawdziwa dorodna baba :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.