niedziela, 22 lutego 2015

Jabłka i migdały. Konfitura z gorzkich pomarańczy i płatki owsiane. Ciasto, w zastępstwie.


Nie ma tego złego... Co się odwlecze, to nie uciecze... Jeszcze pewnie kilka innych przysłów i ludowych powiedzonek, by się znalazło, żeby oddać moje ostatnie nastawienie.  

W piątek miałam szansę wziąć udział w warsztatach, które miał prowadzić nadworny cukiernik Lidla, czyli Pan Paweł Małecki. Niestety w związku ze wcześniejszymi pracowymi zobowiązaniami nie byłam się w stanie urwać w piątek punkt szesnasta. Było mi niezmiernie przykro, zwłaszcza że na kilku fajnpejdżach zaprzyjaźnionych blogów widziałam prawdziwe cukiernicze cuda. Jeśli ktoś mógłby odczarować dla mnie arkana tej jakże trudnej dziedziny, to tylko ten spokojny i uśmiechnięty człowiek :) No cóż, ale nie wszystko zawsze układa się tak jak byśmy chcieli. Ale nie ustaję w nadziei, że to nie będą jedyne warsztaty, jakie Pan Paweł poprowadzi i będę mogła jeszcze z cukierniczym mistrzem się spotkać.

Oglądając te wszystkie cuda, które dziewczyny wrzucały w piątek, zapragnęłam czegoś słodkiego, co ostatnio na mojej diecie rzadko się zdarza (o diecie innym razem). I moje Internetowe kroki automatycznie powędrowały na stronę Lidla i zestawu przepisów Pana Pawła. Ot, zastępstwo za opuszczone przeze mnie warsztaty. 

Od razu moją uwagę przykuł przepis na ciasto migdałowe z konfiturą truskawkową i kruszonką z płatków kukurydzianych. Jak miałam chcicę na słodkie, tak kompletnie nie miałam ochoty na wychodzenie z domu. I zaczęło się poszukiwanie zamienników... za konfiturę truskawkową - konfitura z gorzkiej pomarańczy... za płatki kukurydziane - płatki owsiane. Efekt, no po prostu WOW! Jedno z fajniejszych ciast, jakie upiekłam. Nie za słodkie, bo przełamane goryczą pomarańczy. Z chrupiącym elementem dzięki kruszonce z płatków owsianych. Koniecznie wypróbujcie.


Ciasto migdałowe z jabłkami, konfiturą z gorzkiej pomarańczy i owsianą kruszonką

oryginalny przepis pochodzi ze strony kuchnialidla.pl
(na 1 tortownicę o średnicy 25cm)

Składniki:
2 średniej wielkości jabłka
120g płatków migdałowych
150g masła
4 duże jajka
140g białego cukru
1/2 łyżeczki pasty waniliowej
240 g mąki pszennej (typ 550)
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

na kruszonkę
40g masła
110g cukru trzcinowego
30g śmietany 12%
90g płatków owsianych
garść płatków migdałowych

dodatkowo

Przygotowanie:
Migdały przełóżcie do blendera i zmiksujcie na mączkę. W rondelku rozpuśćcie masło, odstawcie na bok do ostygnięcia.

Jajka ubijcie przy użyciu miksera na puszystą masę. Podczas ubijania dodawajcie stopniowo cukier, na koniec dodajcie pastę waniliową. Cały czas ubijając wolno dolewajcie ostudzone masło. 

Do drugiej miski przesiejcie dokładnie mąkę, dodajcie proszek do pieczenia i zmielone migdały, wymieszajcie. Stopniowo dodawajcie do masy jajecznej, delikatnie wymieszajcie.

Tortownicę wysmarujcie masłem. Przełóżcie do niej przygotowaną masę. 

Piekarnik rozgrzejcie do 180 stopni (górna i dolna grzałka).

Jabłka obierzcie, usuńcie gniazda nasienne i pokrójcie w ok. 0,5cm plastry. Ułóżcie je w kole na cieście, delikatnie oprószcie cynamonem. Włóżcie do rozgrzanego piekarnika i pieczcie przez 40 minut.

Na patelnię wrzućcie masło i cukier trzcinowy, dolejcie śmietanę. Doprowadźcie do wrzenia, zdejmijcie z ognia i dodajcie płatki owsiane, dokładnie wymieszajcie i odstawcie do ostygnięcia.

Na podpieczone ciasto wyłóżcie konfiturę. Cały wierzch posypcie przygotowaną kruszonką i oprószcie płatkami migdałowymi. Ponownie wstawcie do rozgrzanego piekarnika na około 15 minut.

Po wyciągnięciu z piekarnika studźcie na kratce. Smacznego!
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.