poniedziałek, 13 sierpnia 2018

Bigos z cukinii.


Są takie dania, które by uwolnić pełnię smaku potrzebują czasu od przygotowania. Tak jest z leczo, czy bigosem. Taki też jest mój dzisiejszy przepis. Nie bez przyczyny też wspomniałam te dwa dania. Głównym składnikiem tego pierwszego jest cukinia, a drugie [czyt. bigos] bo to faktycznie moja dzisiejsza propozycja. Tylko tyle, że z cukinii właśnie.

Na początku bardzo sceptycznie podchodziłam do tego pomysłu. Bigos z cukinii??? To nie może się udać. Jak gotowałam to cały czas kontrolowałam konsystencję, smak i nijak nie byłam w stanie wyczuć smaku bigosu. Dopiero następnego dnia w pracy zrozumiałam, o co chodzi. Jak smaki się przegryzły przez noc w lodówce,  to kwaśność koncentratu pomidorowego i soku z cytryny zrobiły swoje. Faktycznie smakuje jak bigos! Zastanawiam się nawet, czy gdybym miała zawiązane oczy i ktoś chciałby na tym daniu przeprowadzać test smaku to, czy rozpoznałabym, że to cukinia, a nie kapusta kiszona. Jeśli nie wierzycie, to spróbujcie sami.



Bigos z cukinii

oryginalny przepis pochodzi ze strony veganbanda.pl
(na 6 porcji)

Składniki:

20 g suszonych grzybów
4 średnie cukinie (ok. 2,7 kg)
1 cebula
3 marchewki (ok. 360 g)
2 łyżki oleju
2 ziarenka jałowca
2 liście laurowe
4 ziarenka ziela angielskiego
szczypta kminku
1 łyżka majeranku
200 g koncentratu pomidorowego
sok z 1 cytryny
sól i  pieprz do smaku

do dekoracji
posiekana natka
świeżo zmielony pieprz

Składniki:

Grzyby wkładamy do kubka, zalewamy wrzącą wodą i odstawiamy pod przykryciem na 15-20 minut, aż grzyby zmiękną. Wyciągamy, osączamy (nie wylewamy wody) i drobno siekamy.

Cukinie obieramy i kroimy w drobną kostkę. Podobnie cebulę i marchewkę.

W dużym garnku rozgrzewamy olej. Dodajemy pokrojoną cebulę i smażymy, aż się zeszkli. Dodajemy marchewkę i dusimy przez kilka minut, co jakiś czas mieszamy.

Ziarna jałowca rozgniatamy nożem, razem z pozostałymi przyprawami dodajemy do podsmażonych warzyw. Dodajemy posiekane grzyby i wodę z namaczania. Gotujemy na średnim ogniu przez 10 minut, co jakiś czas mieszamy.

Dodajemy pokrojoną cukinię i gotujemy przez 30 minut. Dodajemy koncentrat pomidorowy i sok z cytryny, zwiększamy gaz i gotujemy jeszcze przez 15 minut. Na koniec doprawiamy do smaku solą
i pieprzem.

Podajemy udekorowane siekaną natką pietruszki i oprószone świeżo zmielonym pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.