wtorek, 8 stycznia 2019

Krupnik.Tak zwyczajnie.

krupnik na skrzydełkach

Lubię krupnik. Całe moje dzieciństwo mogłoby składać się w sumie z czterech zup: niedzielnego rosołu, poniedziałkowej pomidorowej, krupniku i letniej "śmieciówki". Tak, zdecydowanie to moje smaki. Długo nie rozumiałam, dlaczego moje zupy wychodzą takie nijakie i jakby płytkie w smaku. Na studiach zawsze ratowała je kostka rosołowa, jak w reklamach. Ale umówmy się sól i inne polepszacze smaku nawet nie zbliżały mnie do poszukiwanego smaku dzieciństwa. Teraz po latach wiem, że podstawa to dobry wywar, a dobra zupa nie będzie gotowa w 20 minut. Mój krupnik gotuję ponad godzinę i śmiało mogę powiedzieć, że to jest ten smak, który pamiętam z rodzinnego domu.

krupnik na skrzydełkach

Krupnik (na skrzydełkach z kurczaka)

przepis własny
(na 6 porcji)

Składniki:

4 skrzydełka z kurczaka
3 l zimnej wody
2 duże marchewki
2 średnie pietruszki
2 średnie ziemniaki (ok. 350 g)
1/2 małego selera
60 g białej części pora
2 listki laurowe
4 ziarna ziela angielskiego
1/3 szklanki kaszy jęczmiennej
sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Do garnka wkładamy umyte skrzydełka, zalewamy zimną wodą. Doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy gaz i gotujemy przez około 30 minut. Zdejmujemy łyżką powstałe szumowiny.

Następnie obieramy marchewkę, pietruszkę, ziemniaki i seler. Kroimy warzywa w kostkę. Pora obieramy z wierzchnich warstw i kroimy w ćwierć plasterki. Dla pewności, czy nigdzie nie ma piasku, można przepłukać pora pod wodą.Wrzucamy pokrojone warzywa do wywaru ze skrzydełek, dodajemy listki laurowe i ziele angielskie. Gotujemy przez kolejne 30 minut na małym ogniu.

Dodajemy kaszę jęczmienną i gotujemy przez 15-20 minut. Ja gotuję dłużej, ponieważ lubię gdy kasza jest miękka. Pod koniec gotowania próbujemy i doprawiamy solą i pieprzem.

Podajemy od razu.

 krupnik na skrzydełkach
 krupnik na skrzydełkach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.