wtorek, 18 września 2018

Cukinia, boczek i cheddar. Z piekarnika.

 

Pomysł na szybkie danie? U mnie na pewno z piekarnika. Mieszam kilka składników, wkładam do foremki albo do naczynia do zapiekania, potem do piekarnika i po 30 minutach już jem. W tym przypadku plasterki cukinii zapiekane z boczkiem i cheddarem. Proste w przygotowaniu, idealne dla tych co lubią sobie trochę pokroić przy gotowaniu i genialne dla tych, co podobnie jak ja lubią jak jedzenie samo się robi.

Choć wydawało mi się, że sezon na cukinię już się kończy, to moje krzaki cukinii najwyraźniej nie chcą tego przyjąć do wiadomości i wydają kolejne plony. W ubiegły weekend zebrałam sześć kolejnych dorodnych sztuk. Cukinię mam już pomrożoną na zupę (pokrojona w kostkę), na placki (startą na tarce) i kilka słoików zawekowanego leczo (bez mięsa). Także, gdy tylko zimą poczuję ochotę na cukinię, to z pewnością zapasów mi nie zabraknie. Obfitość cukinii sprawia, że chyba nie było weekendu na działce, żeby jakieś danie z jej udziałem nie wylądowało na stole. Gdy ten przepis powstał miałam sporo zajęć w ogrodzie, więc to co miało wylądować na talerzu miało być zrobione szybko i najlepiej samo. I tu wspomniany piekarnik ratuje życie.

Dzisiejsze zapiekane plasterki cukinii są o tyle fajne, że sprawdzą się w wersji na ciepło, ale M. nie pogardził też dokładką na zimno. Nie tylko na obiad, ale dobre będą również na kolację albo lunch do pracy. Co jest bardzo fajne to to, że cukinia choć jest upieczona to nadal pozostaje chrupiąca.


Plasterki cukinii zapiekane z boczkiem

przepis własny
na 4 porcje

Składniki:

2 średniej wielkości cukinie
100g boczku wędzonego
100g sera cheddar
2- 3łyżeczki suszonych ziół*

dodatkowo
olej do wysmarowania

* u mnie to zioła prowansalskie oraz suszone pomidory z bazylią i czosnkiem

Przygotowanie:

Cukinie myjemy, odcinamy końcówki i kroimy w ok. 5 mm plasterki.
Boczek kroimy w mniejsze kawałki, ok 3-4 cm. Ser ścieramy na tarce o grubych oczkach.

Piekarnik rozgrzewamy do 175 stopni (górna i dolna grzałka).

Naczynie do zapiekania smarujemy niewielką ilością oleju. Wkładamy pokrojone plasterki cukinii, między każdy wkładamy kawałek boczku i oprószamy ziołami. Na koniec na wierzch wykładamy starty ser.

Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy przez ok. 25 minut, aż ser się rozpuści i zrumieni.

Podajemy od razu.

1 komentarz:

  1. Danie wygląda naprawdę pysznie i skojarzyło i się z klasycznym ratatujem.

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Super, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią. Komentarze są moderowane, dlatego nie martw się, jeśli Twój komentarz nie pojawi się od razu.